Monday, March 16, 2009

kisah minggu lepas

berhenti sejenak bersama-sama blog...

hehe...

apakah yang sudah berlaku?

saya sudah kekontangan idea untuk  mengupdate blog.. adakah blog ini akan pengsan? atau koma? atau mati? oh tidak, tak mungkin!

jadi saya akan bercerita mengenai minggu lepas.

minggu lepas minggu yang pelik. 

minggu lepas minggu yang menyedihkan. 

minggu lepas minggu yang menyakitkan. 

but, despite all the kepelikan dan kesedihan dan kesakitan, barulah saya tahu sesuatu.

sebenarnya, ramai orang yang sayangkan saya, cewah!

huhu.

saya sangat terharu apabila mendapat tahu yang ada yang sampai tak tidur risaukan kami. 

ada yang menangis2 nak datang jenguk kami hari tu. 

ada yang telefon berkali-kali.(sori, hari tu fon habis bateri cepat.hehe)

mesej bertalu-talu masuk ke dalam inbox, mengingatkan kami supaya kuatkan semangat. 

ada yang mengingatkan supaya bersabar, untuk berdoa, sentiasa ingat Allah. 

terima kasih kepada yang mendoakan, yang mengingatkan, yang menelefon, yang mesej, yang menangis bersama, yang menjenguk, yang IM, yang menunggu, yang risau, yang sedih, semuanya lah. 

dan yang kumpulkan kertas-kertas mate. 

dan yang buatkan kerja malay saya.

dan yang tunggu berjam-jam di hospital. 

dan yang bawak cendol kat saya semalam.

hehe. 

kamu semualah pendorong kekuatan. 

sayang kamu semua.

4 comments:

~aozora~ said...

hehe erni..lawak lak pulak bace post ni..'minum' x cendol tu? =P
DIA boleh tarik nikmatNya bila2 masa
pejam celik tup..tup..da ilang..huhu
masa tu terasa betapa besarnya nikmatNya..esp makan..hee..
ujian drNya adalah tarbiyah utk kita
kuatkan semangat! truskan berjuang!
(^_^)

teh bunga chrysanthemum said...

eit asmak, mestilah minum..walaupun isinya yg sedap tu tertinggal di bawah cawan..hehe..xpe as..
nnt kte da ble minum sume kte blanja asmak cendol plak..hehe...

aisyah ismail ♥ said...

haaaa.. nak cendol gak!! ABC lagi best.. ngee =)

cik erni... nnt bebile.. aisya tuntut answer utk soalan hr tu.. haha.. k k .. have a good rest!! =)

p/s" waktu mlm sambutan maulidur rasul.. i'm quite sad gak.. i told them.. patutnyer kter masuk prtndgn multmedia tu huhu~~ x sbr2 dh nk berlakon.. mesti menang nyer la.. haha mesti mimi n izzy jeles lg.. =p

teh bunga chrysanthemum said...

haha..nak wat cane cik aisyah...tak berkesempatan nak wat multimedia...takpe..bg can kat org lain..hehe
p/s: saya taknak jawab soalan itu.
suka hati saya lah.
HAHAHAAH