Friday, April 17, 2009

itu Dia punya

IB exam dah semakin dekat. semua orang bertungkus lumus study, dengan harapan akan dapat yang terbaik. tapi, dalam masa kita study, kita kena ingat, yang menentukannya adalah Allah. Walau sebanyak mana kita usaha, kalau tak dapat apa yang kita nak tu adalah yang terbaik, maka lebih baik begitu, kerana Allah Maha Mengetahui. Tapi, setiap usaha yang kita lakukan, kita akan dapat kebaikannya. Biasanya, kalau kita usaha, kita akan dapat kejayaan yang kita nak tu. walaupun bukan sekarang kita dapat kejayaan tu, tapi janji Allah itu pasti. Setiap kebaikan, walau sebesar biji sawi sekalipun, akan dapat balasannya. Yakinlah dengan kekuasaanNya, walaupun kita tak yakin dengan diri sendiri. Yakinlah cuma Allah akan bagi yang terbaik buat kita. Nasib kita bukan ditentukan oleh diri kita sendiri. 

tapi, kita kena ingat, study, study jugak. akhirat jangan lupa beb...

" Allah Maha Lembut terhadap hamba-hambaNya, dia memberi rezeki kepada siapa yang Dia kehendaki, dan Dia Maha Kuat, Maha Perkasa."

" Barang siapa menghendaki keuntungan di akhirat akan Kami tambahkan keuntungan itu baginya, dan barang siapa menghendaki keuntungan di dunia Kami berikan kepadanya sebahagian darinya (keuntungan dunia), tetapi dia tidak akan mendapat bahagian di akhirat."
Asy-Syura, 42: 19 - 20

3 comments:

sahabiat said...

all the best for your ib neighbour!!!

sahabiat said...

all the best for your ib neighbour!!!

sahabiat said...

all the best for your ib neighbour!!!