Sunday, September 6, 2009

ke mana 3 bulan menghilang?


masa itu emas. masa itu duit. demi masa, manusia itu dalam kerugian. masa masa masa. masa tak boleh berputar kembali, masa akan terus meninggalkan kita.

ke mana 3 bulan menghilang?

well, let's see.

bulan pertama: lepas habis exam, pergi btn, balik daripada btn, pergi pahang, balik daripada pahang, ke mersing. sebelum result exam keluar, melangok kat rumah. tak buat apa2. tak kerja, tak keluar rumah langsung.

bulan kedua: lepas result keluar, cepat2 mara panggil ambik agreement. dok kl la plak. bosan juga. lepas sehari dok kl, tiba2 demam pulak. hampir 2 minggu. nasib baik bukan h1n1. kalau tak, naya je. semua program predeparture yang ada masa tu tak pergi.

bulan ketiga: lepas semuanya selesai, pulang semula ke mersing. melangok lagi. sebelum tu, ada lah pergi jalan2 sekitar kl, sebab ada predeparture la, induksi la, jalan2 dengan asmak, buat visa, macam2 lagi. ok la juga. 2 minggu terakhir dihabiskan di mersing sahaja dan kembali melangok. oh ya, menghabiskan ramadan bersama keluarga.

dah nak pergi uk dah. rasa cam malas pulak nak blaja balik. (ya Allah, teroknye kau erni..). ada beberapa doubts, kadang2 rasa betul ke amek medic ni. sepanjang hidup x pernah ada cita2 nak jadi doktor pun. hurm, ada hari lain pulak, rasa, betul ke pilihan aku nak p universiti yang fully pbl ni. kang kalau ketinggalan kang, bla3...kena berdedikasi habis la camni.

tapi, ini lah yang terbaik untuk aku. perancangan Allah kan yang terbaik. banyak sangat kalau. apa yang perlu dilakukan selepas ni, walau di mana pun kita, ialah berusaha dengan sepenuh keikhlasan.

sekian.

salam ramadhan al-mubarak.

4 comments:

MimY LianA said...

ini cool erni

hmm. mane eh 3bulan sy mghilang? ;P

~aozora~ said...

erni..pembetulan sket.."jln2 bersama asmak n mimy" =P
erni..sy percaya,awk boleh punye..itu yg terbaik buat awk..
btw,lokaliti sy xtermasuk dlm map ats tu wat ms skrg..awk tggu la nnt ye.. =D (sgt jeles tgk pic org eire yg dh fly..heh..dlm hati..'i suppose to be there..' hehe)
tp apa yg berlaku ada hikmahnya..He knows best!

NaMa SaYa ErNi!!! said...

ye..betul tu asmak..sme ade hikmahnye...

Aisyah Ismail =) said...

ecece asmak... ecece erni.. hehe (saje tru erni) =p