Sunday, April 11, 2010

internet

internet tu penting. internet tu bagus. internet tu memudahkan. internet menyebabkan kita up to date. kalau xde internet, x lengkap hidup kita. internet oh internet.

saya pun rasa internet itu bagus. saya rasa internet itu berguna. saya rasa internet itu penting. saya rasa saya dah banyak habiskan masa dengan perkara2 yang tak berguna dan lagha dengan kemudahan internet yang ada.

saya tinggal sorang2 di hall. jadi, peneman saya ialah internet. tapi saya tak sedar yang sebenarnya peneman saya ialah syaitan. sebab syaitan selalu hasut saya untuk membuang masa dan melaghakan diri menggunakan perantaraan internet. kadang2 saya menang, kadang2 saya kalah, sebab saya sedar yang iman saya tak cukup kuat. saya tak nak daripada hanyut terkapai2, kemudian terus lemas dan mati.

jadi, saya akan ajar diri saya supaya gunakan internet untuk benda2 penting sahaja. tak mati kalau xde internet. saya akan cabut kabel internet, simpan kat dalam almari selama seminggu. saya hanya akan pasang internet seminggu dari sekarang, iaitu hari ahad depan, untuk cek email penting dan cek jadual sekolah. nak tinggalkan internet pun kena mujahadah. saya rasa saya tak sampai lg tahap menggunakan internet untuk perkara2 berfaedah sahaja, dan saya rasa untuk buat itu saja perlukan training. saya tak mahu bazir masa saya dan menyesal di kemudian hari.

jadi lepas ni, kalau saya bosan, saya akan keluar rumah dan berehat di park, melihat alam, kerana sekarang sunny dan it's spring! yey. alhamdulillah. best. no more internet. for the rest of the week. dan saya akan cuba untuk buat begitu setiap minggu.

jadi, rakan2. kalau ada perkara penting, sila call. +44 7969 576 545.

atau mesej.

sila doakan saya berjaya.

1 comment:

aliah zulkifli said...

sifuuu!!! im having the same issue here, internet peneman ku.. and sangat betul, internet ni bnyk buang masa saye :( dah xleh bukak facebook, tetap buang masa, sbb internet!!! maybe i should keep my internet cable too.. thanks for this post! idea yg bagus la erni! :))